اسانس آویشن و اثرات ضد میکروبی آن

۱۵ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۴ کد : ۳۱۰۵۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۰۴
اسانس آویشن و اثرات ضد میکروبی آن

بر اساس نتایج مطالعه ای که توسط یک تیم تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی اراک صورت گرفت، اسانس آویشن باعث از بین رفتن بسیاری از باکتری های رشد یافته بر سطوح مورد بررسی شد.

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی جدیدی، سرپرست تیم تحقیقاتی گفت: اسانس آویشن به عنوان یک ترکیب که اثر ضد باکتریال آن در برخی از مطالعات مشخص شده است می تواند گزینه مناسبی جهت ضد عفونی سطوح مختلف از جمله سطوح تجهیزات آمبولانس باشد.

دکتر علی جدیدی افزود: آلودگی میکروبی بر روی سطوح تجهیزات پزشکی علی الخصوص تجهیزات آمبولانس بسیار زیاد است. لذا مطالعه ای با هدف بررسی اثر یک ترکیب گیاهی به نام اسانس آویشن بر روی کاهش آلودگی میکروبی سطوح آمبولانس انجام و مقایسه آن با ترکیب مرسوم دکونکس انجام شد.

وی ادامه داد: بر اساس نتایج این مطالعه تعداد کلونی های شمارش شده باکتریایی بعد از گند زدایی با اسانس آویشن در برخی سویه ها کمتر از کلونی های شمارش شده بعد از گندزدایی با دکونکس بود. این موضوع نشان می دهد که اسانس آویشن می تواند در مورد برخی از باکتری ها حتی بیش از دکونکس اثرات ضد میکروبی داشته باشد.

سرپرست تیم تحقیقاتی با اشاره به اینکه اسانس آویشن عاری از ضررهای مواد شیمیایی مورد استفاده مرسوم برای ضد عفونی است اضافه کرد: با توجه به در دسترس بودن و هزینه پایین تر آن توصیه می‌شود از این ترکیب گیاهی جهت گندزدایی تجهیزات بیمارستانی استفاده شود.


نظر شما :