مشاور ارشد دبیر ستاد جمعیت کشور: هدف اصلی طرح جوانی جمعیت فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش به فرزندآوری است

۲۷ آذر ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۳ کد : ۴۰۲۶۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۸
مشاور ارشد دبیر ستاد جمعیت کشور:  هدف اصلی طرح جوانی جمعیت فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش به فرزندآوری است

مشاور ارشد دبیر ستاد جمعیت کشور گفت: هدف اصلی طرح جوانی جمعیت فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش به فرزندآوری است.

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی اکبر محزون ضمن اشاره به اقدامات و برنامه های اجرایی دبیرخانه ستاد ملی جمعیت، افزود: در تحلیل مدل مفهومی قانون حمایت از خانواده و جمعیت، ۲۹ ماده به رفع دغدغه های خانواده و اقدامات حمایتی و تشویقی نسبت به فرزندآوری اختصاص یافته است که در این امر حاکمیت با تمام قوا از این طرح پشتیبانی و حمایت می‌کند.

وی با اشاره به شاخص های جمعیتی ایران ادامه داد: صرفاً قانون‌گذاری هدف این طرح کلان نیست، بلکه یکی از مهم‌ترین وجوه، تغییر نگرش‌ و فرهنگ سازی است که ۱۶ ماده این طرح ترویج فرهنگ سازی، مشاوره و آگاهی سازی و همینطور اقدامات اصلاحی است. 

دکتر محزون ضمن تاکید بر کاربردی بودن طرح جوانی جمعیت، تصریح کرد: ایران هجدهمین کشور پر جمعیت جهان است، ولی سهم گروه سنی برای ما مهم است و حدود نیمی از جمعیت کشور وارد میانسالی شده است و ۳۵ درصد کاهش جمعیت داشته‌ایم.

مشاور ارشد دبیر ستاد جمعیت کشور، ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: سیاست‌های کلی بر افزایش امید به زندگی و توجه به فرزندآوری است و نرخ باروری باید بیشتر از این میزان باشد.

دکتر محزون بیان کرد: نگرانی موجود در جهت جبران کاهش نرخ جمعیت است و برای حل این معظل، متوسط تعداد فرزند برای هر خانواده بیش از دو فرزند است، ولی متاسفانه در یکسری سال‌ها ۱۲ هزار کاهش جمعیت داشته ایم و استان مرکزی نیز از این موضوع مستثنی نیست و امید است با این همایش‌ها و فعالیت بهبود یابد.

وی در پایان ضمن اشاره به بحث سقط جنین و اصلاحاتی  که در این زمینه انجام شده است، گفت: مهمترین هدف طرح جوانی جمعیت تشکیل خانواده‌هایی با فرزندان بیشتر، همراه با سلامت روان و خانواده‌هایی با نشاط و شاداب است.

کلید واژه ها: کنگره ملی جوانی جمعیت اولین کنگره ملی جوانی جمعیت کنگره ملی جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی اراک معاونت تحقیقات و فناوری علوم پزشکی اراک معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک


نظر شما :