آینده نگری در سلامت/ همکاری متخصصان فنی و مهندسی، اساتید و دانشجویان علوم پزشکی برای بهره گیری از هوش مصنوعی در تجهیزات پزشکی

پیش رویداد استارتاپی هوش مصنوعی در تجهیزات پزشکی برای اولین بار در کشور در دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد.
۱۹ مهر ۱۴۰۳ | ۱۶:۵۴ کد : ۴۶۶۴۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۴
آینده نگری در سلامت/ همکاری متخصصان فنی و مهندسی، اساتید و دانشجویان علوم پزشکی برای بهره گیری از هوش مصنوعی در تجهیزات پزشکی
  

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر فهیمه فتاحی، رئیس گروه توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص این استارتاپ، گفت: هوش مصنوعی به عنوان یک علم و واقعیت در جامعه امروزی پذیرفته شده است و با وجود چالش ها و تهدیدات موجود در این زمینه، بستری را به منظور ارائه خدمات مختلف به جامعه بشری آماده کرده است.
وی ادامه داد: از آنجائیکه در حوزه درمان چالش های زیادی علی الخصوص در تجهیزات پزشکی وجود دارد، هوش مصنوعی در زمینه های مختلف از قبیل تشخیص، درمان و پیگیری بعد از ترخیص بیماران از بیمارستان ها در جهت بهبود بیماران کمک کننده است.
رئیس گروه توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک، ابراز داشت: این پیش رویداد با هدف تجمیع افراد در کنار یکدیگر و همچنین بیان چالش ها و نیازهای موجود در علوم پزشکی و ایجاد ذهنیت برای افراد فنی و مهندسی برگزار شده است.
دکتر فتاحی، استارتاپ هوش مصنوعی در تجهیزات پزشکی را بستری را برای آماده سازی ایده های ذهنی دانست و خاطرنشان کرد: ایده های ذهنی گروه های مختلف، اعم از: فنی و مهندسی و علوم پزشکی و همچنین تیم سازی و راه اندازی یک استارتاپ کارساز، یکی از دلایل مهم برای برگزاری این همایش مهم و ارزشمند بوده است.
وی در پایان  نقطه مثبت این پیش رویداد را "طرح شهید بابائی" دانست که حمایت های مالی و معنوی برای برگزیدگان در بردارد و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک در نظر دارد تا دانشگاه های صنعتی اراک، پارک علم و فناوری و شرکت و شهرک های صنعتی که در قسمت تجهیزات پزشکی دور از یکدیگر هستند را به یکدیگر نزدیک کند و در جهت پیشرفت علم بیش از پیش گام بردارد.
 

کلیدواژه‌ها: پیش رویداد پیش رویداد هوش مصنوعی هوش مصنوعی در تجهیزات پزشکی استارتاپ هوش مصنوعی استارتاپ تجهیزات پزشکی هوش مصنوعی و تجهیزات پزشکی پیش رویداد کاربرد هوش مصنوعی فهیمه فتاحی هانیه زهتاب علوم پزشکی اراک اراک معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه


( ۱ )

نظر شما :