حضور شرکت های فناور سلامت در اولین فن بازار دانشگاه علوم پزشکی اراک

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۱ کد : ۴۲۱۹۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۲
حضور شرکت های فناور سلامت در اولین فن بازار دانشگاه علوم پزشکی اراک

اولین فن بازار سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک با همت معاونت تحقیقات و فناوری برگزار شد.

در این فن بازار تعداد ۱۱ شرکت فناور سلامت فعال در حوزه های گیاهان دارویی، داروهای زخم پای دیابتی، صنایع آرایشی بهداشتی گیاهی و تجهیزات پزشکی و پرستاری شرکت کردند، تعداد کثیری از اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی از این فن بازار دیدن کردند و با محصولات این شرکت ها و روند کاری آنها آشنا شدند. برگزاری رویدادهای فن بازار به‌ منظور توسعه و ترویج فرهنگ فناوری و حمایت از طرح‌های فناورانه انجام می شود.

معاون تحقیقات و فناوری در خصوص برگزاری این رویداد گفت: از مهم‌ترین اهداف برگزاری فن بازارهای حوزه سلامت، حمایت از تولیدات دانش بنیان شرکت ها و ترغیب سازمان‌های دولتی و خصوصی به استفاده از محصولات تجاری سازی شده و موجود در بازار این نوع شرکت ها است.

دکتر حکمت پو اظهار داشت: تشویق محققان و حمایت از شرکت های فناور گامی سودمند در راستای پویایی هر چه بیشتر تحقیقات کاربردی و محصول‌محور است و موجبات پیشرفت و خودکفایی استان و کشور را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: رویداد فن بازار، برای انتقال اطلاعات میان متقاضیان و عرضه‌کنندگان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران فعالیت ارزشمندی است؛ این رویداد به طور اختصاصی زمینه را برای مشاوره و اطلاع‌رسانی صحیح در حوزه‌های فناوری سلامت فراهم می‌کند و همچنین با توجه به اهمیت پیشبرد پژوهش محصول محور این رویداد با حمایت شرکت هایی که به صورت دانش بنیان در این زمینه فعالیت می کنند می تواند بسیار مفید باشد.

دکتر حکمت پو در حاشیه بازدید از غرفه های فن بازار با نمایندگان شرکت ها گفت و گو کرد و با بررسی مشکلات آنها بیان کرد: مجموعه معاونت تحقیقات دانشگاه عزم جدی برای حل مشکلات موجود در زمینه شرکت های فناور دارد، همچنین همکاران گروه توسعه فناوری سلامت مسیر روشن و امیدوار کننده ای برای حمایت از کلیه طرح های محصول محور در حوزه سلامت مد نظر دارند که بر اساس برنامه استراتژیک معاونت تحقیقات تدوین گردیده و از سال آینده اجرایی خواهد شد. 

کلید واژه ها: فن بازار فن بازار سلامت معاونت تحقیقات و فناوری تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک دانشگاه علوم پزشکی


نظر شما :