چهارمین نشست از سلسله نشست های خبری ترجمان دانش برگزار شد

۲۸ آبان ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۷ کد : ۴۲۴۱۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸
چهارمین نشست از سلسله نشست های خبری ترجمان دانش برگزار شد

در راستای بهره برداری گروه های هدف از نتایج طرح های تحقیقاتی، چهارمین نشست خبری ترجمان دانش با ارائه دکتر فاطمه عزیزی سلیمان متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه برگزار شد.

دکتر عزیزی سلیمان با ارائه طرح تحقیقاتی با عنوان بررسی شیوع سوء تغذیه و شدت آن در بیماران بستری در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک از اهمیت سوء تغذیه در بیماران بستری در بیمارستان گفت و با بیان اینکه سوء تغذیه بیمارستانی در طول بستری شدن در بیمارستان در نتیجه دریافت ناکافی انرژی و مواد مغذی رخ می دهد گفت: سوء تغذیه اغلب به دلیل عدم توجه و آگاهی متخصصان مراقبت های بهداشتی کمتر تشخیص داده می شود.

وی در ادامه با بیان خلاصه ای از نتایج این طرح تحقیقاتی گفت: به طور کلی در این پروژه دریافتیم که خطر سوء تغذیه در بیماران بستری در بیمارستان به ویژه بیماران با سن بالاتر و نمایه توده بدنی طبیعی شایع تر بود.

دکتر عزیزی سلیمان افزود: سوء تغذیه با افزایش عفونت و تاخیر در بهبودی باعث افزایش هزینه های بیمارستانی می شود. لذا ضروری است کارشناسان تغذیه بیمارستان با روش هایی همچون غربالگری سوء تغذیه، مشاوره تغذیه، اصلاح غذاهای مصرفی، استفاده از مکمل های غذایی خوراکی و تغذیه روده ای و تزریقی نسبت به شناسایی، پیشگیری و درمان سوء تغذیه بیماران بستری توجه ویژه داشته باشند.

کلید واژه ها: نشست خبری ترجمان دانش نشست انتقال نتایج پژوهشی معاونت تحقیقات و فناوری تحقیقات نتایج دانشگاه علوم پزشکی اراک علوم پزشکی اراک


نظر شما :