معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک: هوش مصنوعی شتابان در تمام دنیا در حال اجراست

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک در اولین پیش رویداد استارتاپ کاربرد هوش مصنوعی در تجهیزات پزشکی و سلامت گفت: هوش مصنوعی شتابان در تمام دنیا در حال اجراست.
۱۹ مهر ۱۴۰۳ | ۱۶:۵۷ کد : ۴۶۶۴۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۰
معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک: هوش مصنوعی شتابان در تمام دنیا در حال اجراست
  

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر داوود حکمت پو، با اشاره به اینکه؛ هوش مصنوعی شتابان در تمام دنیا اجرا و کار می شود، گفت: برای اولین بار در سطح کشور در دانشگاه علوم پزشکی اراک با حضور و شرکت همه دانشگاه های شهر اراک از قبیل دانشگاه صنعتی اراک، دانشگاه آزاد، پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان، شرکت شهرک های صنعتی، فن بازار و قسمت های مختلف دیگر اقدام به برگزاری پیش رویداد استارتاپ هوش مصنوعی در توسعه و بروز کردن تجهیزات پزشکی و سلامت شده است.
وی افزود: تجهیزات پزشکی در تمام دنیا وجود دارد و استفاده می شود و از آنجایی که دانشگاه علوم پزشکی به صورت کلی با تجهیزات پزشکی سر و کار دارد لازم است تا از هوش مصنوعی در استفاده از این تجهیزات استفاده شود تا نواقص و مشکلاتی که ناشی از حواس پرتی انسان است به حداقل ممکن برسد.
معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک به اهداف برگزاری این پیش رویداد استارتاپی اشاره کرد و ابراز داشت: در این همایش، با همکاری اساتید گروه پزشکی؛ نکاتی که در خصوص تجهیزات پزشکی و نواقصی که ممکن است در حین کار توسط اپراتور بوجود آید به افراد شرکت کننده و دانشجویان منتقل می شود تا بتوانند در صورت استفاده از هوش مصنوعی برنامه ریزی و تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.
دکتر حکمت پو در پایان خاطرنشان ساخت: پیش رویداد استارتاپی که در زمینه کاربرد هوش مصنوعی در تجهیزات پزشکی برگزار شده است؛ یک روش و زیر ساخت بسیار خوب در جهت وارد شدن به علمی جدید و کاربردی است تا بتوانیم نهایت استفاده از هوش مصنوعی را در سال های آینده و در حداقل رساندن مشکلات ناشی از تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و غیره داشته باشیم به طوری که رضایتمندی بیماران و کیفیت مراقبت را به حداکثر برسانیم.

کلیدواژه‌ها: پیش رویداد پیش رویداد هوش مصنوعی پیش رویداد کاربرد هوش مصنوعی کاربرد هوش مصنوعی استارتاپ هوش مصنوعی هوش مصنوعی هوش مصنوعی و تجهیزات پزشکی استارتاپ استارتاپ سلامت استارتاپ تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک اراک تحقیقات و فناوری فناوری معاونت تحقیقات و فناوری هانیه زهتاب محمد یوسف نژاد


نظر شما :