معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه اعلام کرد دسترسی به پایگاه های استنادی و منابع الکترونیک نامحدود برای پژوهشگران میسر شد.

۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۸:۲۷ کد : ۴۲۸۹۳ اخبار اسلایدی اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۳۳۱
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه اعلام کرد دسترسی به پایگاه های استنادی و منابع الکترونیک نامحدود برای پژوهشگران میسر شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اهمیت پایگاه های استنادی گفت: متاسفانه پایگاه های مهم استنادی ازجمله Scopus، Science direct، Wiley، Ovid و Springer که مقالات و منابع الکترونیکی را ارائه می دهند دسترسی به آنها از چند سال قبل به دلائل مختلف مسدود شده بود. در اواخر سال 1402 با تلاش و پیگیری های مستمر دسترسی به آنها از طریق خرید سرورهای داخلی ارائه دهنده با استفاده از بودجه معاونت تحقیقات امکان پذیر شد.

دکتر حکمت پو افزود: علاوه بر پایگاه های ذکر شده یکی از منابع اصلی و مهم در حوزه پزشکی clinical key است که دسترسی به تمامی قسمت های آن از جمله مولتی مدیا، کتب الکترونیک، دیتابیس و گایدلاین ها امکان پذیر شده است.

وی اضافه کرد: در ایام تعطیلات نوروز 1403 کلیه لینک های این پایگاه ها بررسی شد، تست های لازم سرورها انجام شد و خطاهای موجود رفع شد. اینک دسترسی به تمام این منابع از طریق لینک gigalib.org/ip که در پورتال کتابخانه الکترونیک دانشگاه نیز قرار داده شده است امکان پذیر است. امید است که این حرکت گامی در جهت پیشرفت اهداف پژوهشی و تسهیل دسترسی پژوهشگران به منابع مورد نیاز باشد.

کلید واژه ها: پایگاه استنادی اسکوپوس پایگاه اسکوپوس منابع الکترونیک دسترسی به اسکوپوس علوم پزشکی اراک اراک دانشگاه علوم پزشکی اراک تحقیقات و فناوری معاونت تحقیقات و فناوری


( ۳ )

نظر شما :