سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک: برای پیشرفت کشور باید همسطح با سایر کشورها در زمینه هوش مصنوعی گام برداریم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه پیش رویداد استارتاپ کاربرد هوش مصنوعی در تجهیزات پزشکی و سلامت گفت: برای پیشرفت کشور باید همسطح با سایر کشورها در زمینه هوش مصنوعی گام برداریم.
۱۹ مهر ۱۴۰۳ | ۱۷:۰۰ کد : ۴۶۶۴۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۲
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک: برای پیشرفت کشور باید همسطح با سایر کشورها در زمینه هوش مصنوعی گام برداریم
  

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر جواد نظری ضمن تشکر از معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه در برگزاری این همایش گفت: زندگی امروزه بشر نسبت به گذشته از جنبه های مختلف اعم از: بافت اجتماعی، توسعه زندگی شهری، پیچیدگی های به وجود آمده در زندگی اجتماعی و روابطی موجود به نسبت گذشته بسیار تغییر کرده و پیشرفت علم این ظرفیت را ایجاد کرده که بدنبال فناوری های دیگر از قبیل هوش مصنوعی برای زندگی خود و آیندگان باشیم. 
وی با اشاره به جذابیت هوش مصنوعی، ادامه داد: برای پیشرفت کشور باید همسطح با سایر کشورها در زمینه هوش مصنوعی گام برداریم و به عمق این قضیه توجه نمائیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن تاکید بر نقش هوش مصنوعی در پیشرفت پروژه های بهداشتی و درمانی به جایگاه بسیار مهم آن در پروژه های تحقیقاتی حوزه پزشکی و سلامت اشاره کرد و ابراز داشت: بدون شک همانگونه که انرژی اتمی یکی از مواردی بوده که به لزوم داشتن آن بارها تاکید شده است و در آینده ای نه چندان دور، هوش مصنوعی نیز نقشی بی بدیل در تولیدات مختلف از جمله محصولات پزشکی و سلامت خواهد داشت و لازم است کشور ما نیز باید در این جهت گام هایی سریع بردارد.
وی با تاکید بر سوق دادن تحقیقات از مقاله محوری به تولید محوری خاطرنشان کرد: حضور دانشگاهیان در کنار یکدیگر و استفاده از علوم و تفکرات مختلف در زمینه هوش مصنوعی در تجهیزات پزشکی و دارو است که میتواند باعث شکوفایی و تحولی ارزشمند در این زمینه شود.
دکتر جواد نظری افزود: متاسفانه در حوزه فناوری به اندازه مقالات نتوانسته ایم موفق باشیم و این وظیفه گروه های آموزشی از آموزش و پرورش تا آموزش عالی است که جوانان را در جهت ایده پردازی آموزش دهیم و متحول نمائیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان تصریح کرد: امیدوارم تلاش ها و فعالیت هایی که همه اساتید، دانشجویان، اعضا هیئت علمی در سطح استان مرکزی و در سطح دانشگاه علوم پزشکی اراک و سایر دانشگاه ها انجام می دهند به سطح قابل قبولی برسد تا بتوانیم در سطح کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم و آینده بسیار خوبی را برای دانشگاه خودمان و کشور رقم بزنیم.

کلیدواژه‌ها: پیش رویداد پیش رویداد هوش مصنوعی پیش رویداد کاربرد هوش مصنوعی استارتاپ سلامت استارتاپ هوش مصنوعی استارتاپ تجهیزات پزشکی هوش مصنوعی و تجهیزات پزشکی استارتاپ هوش مصنوعی در تجهیزات پزشکی هوش مصنوعی در تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک علوم پزشکی اراک اراک معاونت تحقیقات و فناوری تحقیقات و فناوری فناوری دکتر جواد نظری


نظر شما :