هوش مصنوعی به سرعت در حال تبدیل شدن به بخشی جدایی ناپذیر از مراقبت‌های بهداشتی مدرن است

۱۹ مهر ۱۴۰۳ | ۱۶:۲۳ کد : ۴۶۶۴۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۴
هوش مصنوعی به سرعت در حال تبدیل شدن به بخشی جدایی ناپذیر از مراقبت‌های بهداشتی مدرن است
  

در پیش رویداد استارتاپی با عنوان کاربرد هوش مصنوعی در تجهیزات پزشکی که در دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد دکتر هانیه زهتاب متخصص هوش مصنوعی در تجهیزات پزشکی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی هوشمند در خصوص هوش مصنوعی در پزشکی سخنرانی کرد.
دکتر زهتاب با اشاره به اینکه الگوریتم‌های هوش مصنوعی و سایر برنامه‌های کاربردی مجهز به هوش مصنوعی برای حمایت از متخصصان پزشکی در محیط‌ های بالینی و در تحقیقات سلامت استفاده می‌شوند گفت: هوش مصنوعی در علوم پزشکی کاربردهای عمده ای  از جمله در تشخیص بیماری، پیش‌بینی و پیشگیری از بیماری، تصویربرداری پزشکی داده کاوی پزشکی و مدیریت داده‌ها، بیوانفورماتیک، سلامت الکترونیک و پزشکی شخصی محور دارد.
وی افزود: امروزه، تردیدی وجود ندارد که هوش مصنوعی به بخش اصلی سیستم‌های سلامت دیجیتال تبدیل خواهد شد که به نوبه خود پزشکی مدرن را شکل داده و از آن پشتیبانی می‌کند. بنابراین با عنایت به تاثیر گذاری بکارگیری این تکنولوژی ها برای ارائه خدمات مراقبت، بهداشتی و درمانی، ارائه استراتژی های برای آشناسازیی دانشجویان با مبانی، اصول و کاربردهای هوش مصنوعی در علوم پزشکی الزامی است.

کلیدواژه‌ها: پیش رویداد هوش مصنوعی هوش مصنوعی پیش رویداد کاربرد هوش مصنوعی پیش رویداد استارتاپ هوش مصنوعی استارتاپ تجهیزات پزشکی استارتاپ هوش مصنوعی در تجهیزات پزشکی اولین استارتاپ هوش مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی اراک علوم پزشکی اراک علوم پزشکی تحقیقات و فناوری معاونت تحقیقات و فناوری هانیه زهتاب دکتر هانیه زهتاب و هوش مصنوعی


نظر شما :