هوش مصنوعی می تواند به چالش های موجود در درمان سرطان کمک موثر نماید

۱۹ مهر ۱۴۰۳ | ۱۶:۲۸ کد : ۴۶۶۴۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۶
هوش مصنوعی می تواند به چالش های موجود در درمان سرطان کمک موثر نماید
  

دکتر آذین احمری متخصص رادیوانکولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه در پیش رویداد استارتی کاربرد هوش مصنوعی در تجهیزات پزشکی به بیان نقش مهم هوش مصنوعی در درمان سرطان به خصوص رادیوتراپی پرداخت.
دکتر احمری با بیان چالش های موجود در تشخیص سرطان از جمله فقدان پاتولوژیست و رادیولوژیست ماهر و با تجربه، فرآیند زمان بر، نیاز به ارزیابی اضافی، نتایج مبهم و پیش بینی نتیجه، همچنین چالش در درمان سرطان به خصوص رادیوتراپی مثل موقعیت یابی و کنترل حرکت در حین رادیوتراپی گفت هوش مصنوعی می تواند به تمامی این چالش ها کمک کند.
وی تصریح کرد: با استفاده از هوش مصنوعی، می توان به طور خودکار شناسایی و بررسی تصاویر سرطانی در دهانه رحم، پستان، پوست، مغز، کبد و سایر اعضای بدن انجام داد. همچنین هوش مصنوعی می تواند به سرعت پتانسیل های نوآورانه جهت کاهش اثرات جانبی درمان سرطان با استفاده از پردازش زبان طبی (NLP) را نیز تشخیص دهد.

کلیدواژه‌ها: پیش رویداد پیش رویداد هوش مصنوعی پیش رویداد کاربرد هوش مصنوعی استارتاپ هوش مصنوعی استارتاپ تجهیزات پزشکی استارتاپ هوش مصنوعی در تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک علوم پزشکی اراک علوم پزشکی معاون تحقیقات و فناوری تحقیقات و فناوری دکتر آذین احمری


نظر شما :