هوش مصنوعی در داده کاوی سلامت به یک نیاز ضروری تبدیل می شود

۱۹ مهر ۱۴۰۳ | ۱۶:۳۳ کد : ۴۶۶۴۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۹
هوش مصنوعی در داده کاوی سلامت به یک نیاز ضروری تبدیل می شود
  

دکتر محمد یوسف نژاد متخصص علم داده و پژوهشگر دانشگاه آلبرتای کانادا در پیش رویداد کاربرد هوش مصنوعی در تجهیزات پزشکی به صورت آنلاین به سخنرانی پرداخت.
وی با بیان اینکه داده‌کاوی امکان استخراج الگوها، روابط و اطلاعات مهم از داده‌های سلامت را فراهم می‌کند و این اطلاعات می‌تواند به بهبود مراقبت، تشخیص زودهنگام، پیش‌بینی عوارض درمانی و بهبود تصمیم‌گیری در حوزه سلامت و درمان کمک کنند گفت: با استفاده از داده کاوی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین، مدل‌هایی توسعه داده شده است که بتوانند با تحلیل تصاویر ماموگرافی، سیگنال‌های بیومارکرها و سایر ویژگی‌های مرتبط، سرطان ها، دیابت و سایر بیماری ها را تشخیص دهند و غالبا این روش ها بسیار دقیق هستند. اما با توجه به پیچیدگی های داده کاوی، هوش مصنوعی به کمک این علم آمده است.
دکتر یوسف نژاد ادامه داد: هوش مصنوعی در پزشکی استفاده از مدل‌های یادگیری ماشینی برای جستجوی داده‌های پزشکی و کشف دیدگاها برای کمک به بهبود نتایج سلامت و تجربیات بیمار است و الگوریتم‌های هوش مصنوعی و سایر برنامه‌های کاربردی مجهز به هوش مصنوعی برای حمایت از متخصصان پزشکی در محیط‌های بالینی و تحقیقات در حال انجام، استفاده می‌شوند.

کلیدواژه‌ها: پیش رویداد پیش رویداد هوش مصنوعی پیش رویداد کاربرد هوش مصنوعی استارتاپ هوش مصنوعی استارتاپ تجهیزات پزشکی استارتاپ هوش مصنوعی در تجهیزات پزشکی علوم پزشکی اراک دانشگاه علوم پزشکی اراک اراک معاونت تحقیقات و فناوری تحقیقات و فناوری محمد یوسف نژاد


نظر شما :